Elevul batranului Spencer

Usa era deschisa larg. Cu o retinere am ciocanit si, fara sa astept raspuns, am intrat. Pulsul imi era accelerat, respiratia greoaie. Fumul de tigara, aproape palpabil, m-a izbit din plin. Paseam incet, cu teama. Fiecare pas de-al meu era amplificat de parchetul vechi ce scartaia. Inainte ca macar sa realizez prezenta vreunei persoane in camera rasuna din coltul stang:

-Te rog sa ne lasi singuri.

Tonul respingator pe care fusesera rostite cuvintele m-au facut sa tresar. Privesc incaperea in intregime. Singura sursa de lumina o constituia o lampa veche, rotunda, clasica. Astfel reusesc sa disting persoanele ce purtau dialogul. Pe un scaun, la biroul din colt, intors cu spatele, primul individ. La geam- o prezenta feminina. Aceasta s-a intors elegant si strabatu camera mica in mai putin de o clipa, lasand in urma-i parfum dulce.

-Luati loc.

Inca statea intors cu spatele si nu dadea semne ca ar dori sa ma priveasca. In clipa in care ma pregateam sa deschid un dialog, mi se adreseaza din nou.

Nu v-am chemat aici pentru a purta o conversatie. Nu ne vom prezenta, nu veti povesti nimanui despre vizita, despre acest loc, despre mine. Momentan, singurul lucru pe care il ai de facut este sa ma asculti. Tocmai pentru ca vrei adevarul o vei face.  Tocmai pentru ca vrei sa iti iei viata in maini, pentru ca te-ai saturat de minciuni. Si pentru ca sunt singura persoana care te poate ajuta. Dar acum te rog sa pleci din biroul meu, sa uiti de acest loc si sa astepti alte indicatii. Nu esti pregatit. Si pana nu vei fi, nu mai ai ce cauta aici. Credeam ca batranul Spencer v-a invatat si lucruri utile in scoala aia de caraghiosi. Acum pleaca si inchide usa dupa tine. 

Cu mana facu un semn spre usa.

~ de Alexa pe Mai 29, 2007.

Lasă un răspuns

 
