Radea cu o pofta…

Hai sa facem o introducere. Anul asta am fost la mare.  Nu recomand chiar 2 saptamani pe litoralul romanesc, din simplul motiv ca in ultimele zile nu mai traiesti senzatia „uuuuui, soare, apa, nisip, mancare, soare, soare, apa, faleza, soare” ci devine un fel de „groapa, caini, frig, plictis, prea mult timp liber si reactii alergice la soare”. Incepi sa vezi partile pentru care romanasul alege litoralul bulgaresc si nu se hotaraste pentru turismul intern. Destul despre asta, ca nu vreau sa intelegeti ca nu as iubi restaurantele care se numesc „Puiu’s” si din care racneste muzica lautareasca. O adevarata bijuterie pe malul marii.

E o intamplare amuzanto-ingrozitoare.

Seara, in Neptun, langa bazarul oribil plin de culori stridente, zarit-am si alte tarabe, de asta data in aer liber. Iuhu, mai multa tiganeala! Timp aveam, inghetata aveam, hai sa ne pierdem vremea putin pe acolo. In momentul acesta apare personajul principial al povestioarei mele- negustorul istet. Si cu picturi bizare. Bine, nu bizare, uratele de a dreptul. Adica ce vreau sa spun cu asta: pe desenele lui tampitele erau lipite chestiute care semanau cu bobite colorate. Mi-au trebuit cateva secunde sa realizez DE CE cineva s-ar chinui atat cu pietricele colorate ca rezultatul sa arate… asa*.

Individul, cand a vazut ca m-am oprit langa standul lui, a profitat de ocazie si s-a indreptat cu o hartiuta in mana spre mine. „Oo nu, iar unul care vrea sa imi bage un pliant pe gat”.

A inceput, din senin, sa povesteasca despre operele sale,  despre materialul ala bizar (chihlimbar) si locurile in care s-a deplasat pentru a-si gasi inspiratia (era sa ii recomand sa mai caute oleaca, ca nu parea ca l-au inspirat indeajuns). Era aproape alt om cand povestea si, din respect pentru aparentele pasiuni(?), m-am muscat pe limba.

A vorbit cu atata daruire, sinceritate si dorinta de a transmite ceva prin mini-discursul sau, incat dupa aproximativ 30 de secunde am observat ca in spatele nostru se stransesera atatia oameni, incat mi-a fost greu (sa spun imposibil?) sa  ma strecor afara din multime. Si ceva te tinea acolo langa omul care vorbea prostii lipsite de sens, in care nu credeam (efecte terapeutice ala pietricelelor alea urate, feng shui, ying si yang, pozitionarea tablourilor prin casa si alte chestii para-prostesti de acest gen), dar pe care il vedeai implicat.

Poate nu o sa credeti ce coada s-a facut pentru a-i achizitiona prostioarele. De fapt nu aveti cum sa ma credeti daca nu ati fost acolo. Aproape fara exceptie s-au aruncat pe cihlimbarul omului. S-au certat (!) pe un Iisus care arata ca un bolnav de ciroza pana cand unul mai intelept s-a uitat sub taraba unde era ascuns un alt Iisus, care de data asta avea ceva pe cap ce aduce aminte de un om cu dureri de la otita. Fericiti cu totii.

In timul asta, in spatele paravanului pe care isi expusese operele, vanzatorul-producator vorbea cu un ucenic: „Iar i-am tras in piept p-astia!”. Si radea de se tavalea pe jos.

Si azi mai am plintul cu chihlimbarul.

 

––
*amalgam de culori, multe portiuni sidefate, pe baza de schita de copil de 6 ani.

~ de Alexa pe Septembrie 21, 2008.

2 răspunsuri to “Radea cu o pofta…”

  1. Eu n-am priceput-o p-asta cu cumparatul suvenirurilor. Adica, in afara de sloboz lotiune d-ala de dat pe piele ca sa nu te arzi si de ochelari de soare care mi s-au parut foarte coca (si care aparent prindeau la duduile cocalare) nu mi-am luat nimic cu care sa raman…

  2. Nici eu, doar ca la cele enumerate mai sus de tine s-au adaugat pastilele impotriva alergiei, o crema pt aceeasi cauza si… o bentita pe careee a trebuuuuit sa mi-o iau. heh.

Lasă un răspuns

 
